Vragen? Bel 033 - 475 6676
webhosting

Meer omzet door online klantbeoordelingen

Als je online een dienst of product verkoopt, dan is het belangrijk om klantbeoordelingen te publiceren. Veel potentiële klanten gebruiken deze beoordelingen namelijk om te bepalen of ze iets daadwerkelijk gaan kopen en of ze het bij jou kopen. Maak hier dus slim gebruik van!

Verleiding

Voordat mensen een beslissing nemen, zoeken ze vaak (on)bewust naar ervaringen van anderen. Mensen willen namelijk bevestiging dat ze de juiste keuze gaan maken. Door klantbeoordelingen te plaatsen ontstaat er sociale bewijskracht. Deze beoordelingen kunnen dus extra vertrouwen wekken onder jouw potentiele klanten, waardoor ze ook daadwerkelijk bij jou gaan bestellen.

Negatieve klantbeoordelingen

Een negatieve beoordeling hoeft niet erg te zijn. Sterker nog: af en toe een negatieve beoordeling zal de geloofwaardigheid van je beoordelingen vergroten. Het is natuurlijk wel zaak om altijd een zo goed mogelijke klantervaring te bieden om het aantal negatieve beoordelingen zo laag mogelijk te houden. Krijg je desondanks toch een negatieve beoordeling? Ga in dat geval de dialoog aan met de klant en probeer een oplossing te bieden. Geef aan dat je het oprecht vervelend vindt, leg uit wat er eventueel fout ging en hoe je het op gaat lossen. Dat laat zien dat je dicht bij je klant staat en dat je servicegericht bent.

Onafhankelijke klantbeoordelingen

De meest simpele vorm van klantbeoordelingen is om deze zelf te publiceren op je website / in je webshop. Afhankelijk van de uitvoering, zullen kritische bezoekers de betrouwbaarheid misschien in twijfel trekken. In dat geval zullen ze vaak denken dat de eigenaar de positieve beoordelingen zelf heeft geplaatst. Wil je volledig transparant zijn, dan kan je gebruik maken van een onafhankelijke partij die voor jou de beoordelingen verzameld. Denk hierbij aan partijen als TrustPilot, KiyOh, Klantenvertellen, The Feedback Company, etc. In deze gevallen stuurt de externe partij een e-mail aan jouw klant met de vraag om een beoordeling te plaatsen. Deze beoordeling worden op een externe site verwerkt en gepubliceerd.

Vervolgens kan je de beoordelingen ook in je eigen site opnemen via een widget, of een XML-feed. In het laatste geval kan je de gegevens volledig in de stijl van je site publiceren.

Facebook en Google Mijn Bedrijf

Ook Facebook en Google hechten steeds meer waarde aan beoordelingen en gaan ook steeds vaker hun gebruikers pushen om beoordelingen te geven. Zowel op de desktop, als via hun apps. Heb je een vermelding op Google Maps, of een Facebook fanpage met een fysiek adres? Dan kunnen mensen deze locaties opzoeken en beoordelen. Zorg dat je dit in de gaten gaat houden en/of nodig mensen uit om je ook daar te beoordelen!

Wij bellen u!

Invalid Input
Invalid Input
Invalid Input
Vragen?
Bel 033 - 475 6676